Selasa, 23 Februari 2010

Karangan murid2 si dia..klakar betol..!!

Dicatat oleh -dya nadia- di 4:31 PG

Karangan murid2 si dia..masa si dia bg sy baca, sy teguling2 gelak..mane la budak2 ni dpt idea camni. klakar giler..! nasib si dia mmg seorg yg sgt suke kan budak2..


Karangan 1

KAMU TIDAK DAPAT HADIR KE SEKOLAH SELAMA SEMINGGU. TULISKAN SEPUCUK SURAT KEPADA GURU KAMU DAN NYATAKAN SEBAB-SEBABNYA.


ORIEGA LENJAU
NO 26, KG UMA BAWANG
BARAM,
98050, MIRI
SARAWAK

TARIKH : 24 APRIL 2009

Saya seperti nama diatas, saya murid tahun empat.

Memohon cuti sakit

2.Saya sakit kanser mata berjuling. Saya ditahan oleh doktor kerana sakit kanser mata berjuling.
saya berasa sangat sedih kerana tidak boleh meningok buku saya lagi.

3.Saya tidak boleh ke sekolah kerana mata saya berjuling. Saya di hospital selama seminggu. Ibu dan bapa saya menjaga saya di hospital. Saya sangat sedih menengok ibu dan bapa saya kerana menjaga saya. Ibu dan bapa saya memberi makan dan minuman. Selepas itu ibu dan bapa saya membawa saya pergi berjalan-jalan. Keesokkan harinya saya dah sembuh.


4.
Saya gembira kerana mendapat kesekolah.

Sekian, terima kasih.


Yang benar,
ORIEGA LENJAU


Karangan 2


KENNETH DION
NO 2 KAMPUNG UMA BAWANG
BARAM
98050 MIRI ,
SARAWAK


CIKGU ISMIE ZAFFEEY
SEK. KED UMA BAWANG
98050 MIRI
SARAWAK

1.Saya bermain hujan semalam dan saya juga bermain bola. Tiba-tiba saya terbijak sebiji bom. Bom itu meletup dengan sekuat-kuatnya tetapi saya terluka tangan, kaki dan dimuka saya darah dan luka

2.Selapas saya terkena bom itu, ada seorang budak lelaki datang mahu bermain. Dia mencari bola tiba-tiba budak lelaki itu melihat ke tanah. Dia melihat darah itu.

3.S
etelah dia melihat, dia berlari ketempat kawan-kawannya. Dia berkata kawan-kawan, saya melihat orang terkena bom.

4.
Mereka pun berlari , dimana dia ada,dia ada disekitar ini. Ada satu budak melihat kedalam lubang bom itu. Dia melihat orang berbaring dalam lubang itu. Kawan-kawan orang ada didalam lubang bom itu, mari kita tolong dia.

5.
Mereka pun menolong saya, tolong-tolong, mari kita bawa dia ke rumahnya. Pada hari itu ibu dan ayah membawa saya di hospital.

Sekian terima kasih

Yang benar

Tandatangan
Kenneth dion



Karangan 3


Malam ini terasa sungguh sejuk. aku bangun dari tidur untuk ke tandas. tiba-tiba aku terdengar satu bunyi dari bahagian dapur rumah jiranku yang bernama cikgu khairil. aku menyelinap masuk kebahagian dapur cikgu khairil. rupa-rupanya rumah cikgu khairil dimasuki pencuri. aku terlihat cikgu khairil diikat oleh pencuri itu. aku bercadang menolong cikgu khairil dengan cara saya pergi ke telefon awan untuk menelefon polis. kemudian polis itu dah datang. selepas itu polis menangkap pergi pencuri itu. polis itu gagal menangkap pencuri itu yang berlari sepuas hati. hari dah pagi, polis menyiasat di mana-mana. polis itu rehat dibawah pokok anggur kerana keletihan mencari pencuri yang jahat itu. kemudian polis terjumpa satu mayat di seberang sungai. polis terjumpa tapak kasut pencuri itu. selepas itu anjing yang ganas itu mencium bau jejakan kasut pencuri itu anjing itu berlari kearah pencuri itu kemudiaan polis itu mencari anjing yang ganas itu mereka polis itu sangat risau kerana anjing ganas itu tak datang. pihak polis mencari pencuri itu hingga malam. mereka polis itu terngantok kata seorang polis “kita dah terngantok ni kita tidur dihotel saja” kata seorang polis hari itu seorang polis terdengar pencuri itu datang. akhir sekali polis berjaya menangkap pencuri itu.


sekian terima

yang benar

nixander



Sabar je lar...hehehe..

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Pejalanan ku ~ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei