Selasa, 28 Jun 2011

like..!like..!

Dicatat oleh -dya nadia- di 7:56 PG 0 ulasan

yey..!hr ni dpt jam br ..thanks 2 my bb..like..!like..! ehee..

251136_215163938524537_100000927962113_627370_3385974_n

jam sy =)

 

264386_215164218524509_100000927962113_627385_1026655_n

jam bb ..!~

Sabtu, 25 Jun 2011

keciknye hati sy ~

Dicatat oleh -dya nadia- di 7:26 PG 0 ulasan

DSC_5212

windu nye dgn kamu ~ kebelakangan ni bnyk org berckp x menggunakan akal..ckp tanpa fikir kan perasaan sy.kecik ka?besaq ka?xdak sapa peduli.hanya kamu, yer kamu..yg xkan kecikkan hati sy..sume blh ckp “ nape x ikut suami pg serawak?” , “ x baik tinggal suami sorang2 kt sawak, kamu isteri mest dgn suami”, “ nape xde beby lg? da kawin lama da”.. oh ..! kecik nye hati sy.. x sedar ka diorg, stp hari sy merengek nk ikut kamu.tp ayat kamu mest “saba mnje..nant klu kite 2 dok dlm ni, sapa yg nk tgk mak pak kite.diorg da tua..” ..yer..sy tau. tp tiap2 hr sy rindukan kamu..dihujani dgn kata2 org sekeliling yg hanya reti berckp. sy rasa klu x berckp pon xpe..xde la hati sy kecik sgt..diam jew..hr ni hr diorg..sy doakan diorg x rasa rasa ape yg sy rasa skang. berjauhan ngan org tersyg sgt la sedey & sunyi..rindunye sy dgn kamu..hanya 1 pintaku ya Allah..tabahkan hati hambamu ini..kuatkan hati ku ya Allah..amin..

Khamis, 23 Jun 2011

5 perkara itu ~

Dicatat oleh -dya nadia- di 9:16 PG 0 ulasan

minggu ni minggu sensitif sy..sume pon bl terasa asik nk meleleh ja..padahal bende kecik ja.keje pon bl kena marah ngan cust pon rasa nk jerit pastu menangis puas2..haish..ape la nadia ni..sensitif betol..sambil meng “google” kan diri terjumpe 1 artikel menarik.no 1 tu betol..yg lain tu kadang2 kot.huhuhu..

5 perkara tentang wanita yang sedang haid

1. Emosi tidak stabil – wanita akan cepat marah dan mudah melatah dengan ransangan persekitaran. Jika tidak diatasi dengan betul ia boleh melarat dan berlakunya “perang dunia ke-3″ Hanya lelaki yang bersemangat waja sahaja mampu melayan karenah mereka.

2. Sukar membuat keputusan – ini juga memberi satu masalah kepada individu disekelilingnya. Setiap hari kita perlu membuat keputusan, kesukaran membuat keputusan bukan sahaja merugikan masa wanita tersebut malah kesannya juga dirasai oleh orang lain. Hanya lelaki yang bersemangat waja sahaja mampu melayan karenah mereka.

3. Manja berlebihan – terlalu garang pun tidak ok, terlalu manja pun tidak ok sebenarnya. Ini kerana permintaan untuk bermanja-manja secara berlebihan bukan sahaja menyebabkan ketidakselesaan individu terbabit malahan rasa kurang senang masyarakat sekeliling yang memerhatikannya. Hanya lelaki yang bersemangat waja sahaja mampu melayan karenah mereka.

4. Permintaan yang tidak relevan – kadang-kadang hal ini membuatkan individu yang terlibat (biasanya lelaki la) berfikir apa yang cuba dibuktikan sebenarnya? Menguji kesetiaan? Mengkaji kesungguhan? Menilai keikhlasan? Manakan tidak lelaki menjadi mangsa keadaan dengan permintaan yang bukan-bukan, mereka tahu wanita sakit tapi perlukah permintaan yang tidak relevan itu. Untuk menyelamatkan keadaan lelaki terpaksa membuat perjanjiaan setinggi gunung. Hanya lelaki yang bersemangat waja sahaja mampu melayan karenah mereka.

5. Bercakap dahulu baru fikir – ini memang kerap berlaku tidak kira tempat dan masa, kekerapan itu berkali ganda ketika mereka sedang haid, percayalah. Mereka akan mengeluarkan kata-kata indah ataupun yang menyakitkan tanpa berfikir dahulu. Tak percaya? Cubalah sendiri pada teman atau pasangan anda. Lelaki berfikir dahulu baru bercakap, wanita cakap dulu baru berfikir. Hanya lelaki yang bersemangat waja sahaja mampu melayan karenah mereka.

hehehe..cam lawak pon ade bl baca “Hanya lelaki yang bersemangat waja sahaja mampu melayan karenah mereka.”..  rasa xde la camtu skali. ape pun yg sy tau mmg emosi sy x stabil pon skang neh..hukkk..xpe2..2 minggu ja ag blk miri (^__^)

Ahad, 12 Jun 2011

strawberry moment

Dicatat oleh -dya nadia- di 7:47 PG 0 ulasan

cuti skolah ari tu asik ckp kt my bb, “b nk mkn strawberry dak” .. sebenarnye entah sbb pe sy yg tingin lebey nk mkn strawberry .intro kt bb dulu.last2 bejaya gk bwk my bb g kt kedai strawberry nih..waaaa…suke sgt..!

DSCF1005

ada macam2 menu strawberry yg ade kt sini.rambang mata tros nk pilih mana 1.yg past mest ade strawberry..

DSCF1003

oleh sbb gambo die yg paling besar lg nampok menyedapkan so sy decide amik steamboat strawberry coklat..taraaaa..!

DSCF1009

syok tempat ni.tenang ja.wifi die pon laju .agak2 carik tempat nk lepak ka..bole la g tempat ni..

Sabtu, 11 Jun 2011

Family day Hajah Sam’ah

Dicatat oleh -dya nadia- di 5:52 PG 0 ulasan

cuti skolah ni syiok tol sy becuti..bekepit jew ngan bb.ehee..cam br kawen plak.puas shopping pastu puas mkn.sume benda cuba.alhamdulillah…rezeki tuhan bg kongsi sama2.ahaaa..!

dlm cuti ni sempat gk la family seblh mak sy wt family day.cam taun2 lepas.tp yg istimewa nye taun ni sy dah berkawin.so blh msuk acara ibu muda.wahahaha..!

253967_1372616130960_1698481274_615296_3005633_n

family besar sy

247309_1371782870129_1698481274_613509_8156716_n

acara lari dlm guni berpasangan..kantoi kaki bb sy kuar guni.kiteorg  menang tuh..!

249292_1371798790527_1698481274_613576_2270577_n

acara tarik upih pinang.suami tarik bini.ni pun menang gk.wahahaha..!

251239_10150196129541123_634971122_7507233_3802852_n

lari ikat kaki kategori remaja

242831_10150196117081123_634971122_7507137_93907_o

boling kelapa kategori ibu2 senior

247018_210877555618031_100000873638977_546848_1614807_n

acara tarik tali ibu muda vs ibu senior.sampai telentang kitorg dibuatnye..

248793_210877628951357_100000873638977_546849_1804306_n

acara tarik tali ayah muda vs ayah senior.muke ayah muda cam nk teberak.hak.hak.

254909_10150196131036123_634971122_7507248_3010038_n

acara mkn epal kategori remaja

247429_10150196131706123_634971122_7507261_300123_n

muke letih pas besukan..bb sy masyam..!

248914_10150196132021123_634971122_7507264_5363705_n

teluk senangin..sgt la sesuai wt family day kt sini.owner chalet sgt2 sporting.sume family puas hati ngan mknan & tempat tinggal yg di sediakan.taun depan dgr2 nk wt kt tempat yg sama..waaaa..!syiok2..

246958_210874915618295_100000873638977_546800_3474683_n

dulu waktu company sy wt aktiviti kemasyarakatan bersihkan pantai teluk senangin. kiteorg guna khidmat chalet ni jgk.seach dlm tenet no phone die.seyes korang akan puas hati .ehee…

 

Pejalanan ku ~ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei